Familie Willemsen op reis

New Orleans: Swamptour en French Quarter

Vrijdag 19 juni

Na het ontbijt (wat helaas erg tegen viel) gaan we met de auto naar het zuiden (half uurtje rijden) waar we de airboat van Airboat Adventures hebben geboekt voor een echte Swamptour. Oftewel, met zo’n 20 mensen zit je op een boot die scheurt door de wateren op zoek naar alligators. En die hebben we gevonden! We hebben er minstens 50 zien zwemmen en mochten er zelfs 1 vasthouden! Mooi begin van de dag in New Orleans. Echt heel gaaf.

De alligators zijn gek op marshmellows

Daarna parkeren we de auto weer bij het hotel en nemen we de streetcar (soort cablecar van San Fransisco) naar downtown. De chauffeur heeft er zin in: iedereen mag gratis mee. Mooi, die meevaller hebben we al te pakken.

We lopen door Bourbonstreet. En nu begrijpen we meteen waar iedereen het over heeft. Ongeveer alles wat God ons verboden heeft… Onze conservatieve Tess, voelt zich vreselijk ongemakkelijk en Larissa denkt dat ze de hele wereld aan kan… We nemen de Royalstreet, die meteen wat gemakkelijker aanvoelt. Daar nemen we een New Orleans bekend broodje Po Boy scrimp. Heerlijk.

Daarna lopen we verder door French Quarter richting Jackson Square, met zijn straatmuzikanten en mimespelers, naar French Market en langs de Mississippi terug.

We eten, op aanraden van gasten bij het restaurant van gisteravond, bij Grand Isle. Een visrestaurant waar het inderdaad heerlijk eten is. De dag vliegt voorbij.

Als we richting de Streetcar lopen, komt hij er al aan. We hebben geen idee waar de halte ergens is en de chauffeur geeft aan dat die een stukje verder is. We zetten het op een rennen. De streetcar rijdt naast ons en de passagiers moedigen ons aan door de open ramen. Als we bij de halte zijn en de streetcar instappen, krijgen we een luid applaus. Hilarisch! Moe, maar voldaan stappen we ons bedje in.

Daddy

Waar kan ik me melden voor de volgende tour? Geweldig meiden. Wat een belevenissen. Tot woensdag 1 juli!