Familie Willemsen op reis

Memphis

Woensdag 17 juni

Na het ontbijt pakken we onze spullen en tegen 10 uur vertrekken we richting Memphis. De reis van 221 mijl valt erg mee en na een stop bij een fastfood restaurant komen we bij ons hotel Days inn Graceland aan.

De receptie van het hotel...

Het eerste wat we doen is het zwembad induiken! Heerlijk. Het zwembad is sowieso erg leuk: in de vorm van een gitaar.

Daarna gelijk maar richting het centrum, want om half 5 willen we bij het Peabody hotel zijn. Daar wonen namelijk eenden die elke dag om half 11 van het dak van het hotel via de lift naar de fontein lopen en om 5 uur gaan ze weer terug. Het is een hele happening, met een piccolo als hoofd eendenoptocht.

Daarna gaan we, op aanraden van vrienden van Rodney, naar restaurant Rendezvouz. Dit is op loopafstand en staat bekend om z'n spareribs. Meer keus dan spareribs hebben ze dus niet, maar we hebben er inderdaad heerlijk gegeten.

Weer even terug naar het Peabody hotel, waar we met de lift naar boven gaan om op het dak het Duckpalace te bekijken. Daar vinden we ook nog een hele mooie ruimte met een vleugel die Tessa natuurlijk nog even moet testen.

We lopen verder naar Bealestreet. Daar gebeurt het allemaal in Memphis. Veel café's en souvernirwinkeltjes. Heerlijke muziek.

We duiken nog even een kroeg in, waar we als VIPs uit The Netherlands worden behandeld. Grappig. Deze avond was er een motoravond. Dit houdt in dat de hele straat vol stond met motoren. Er wordt overal veel gesproken over Bealestreet, niet altijd heel positief. Er was politie aanwezig, maar die kwam heel vriendelijk over. De sfeer is goed en wij, drie dames alleen, hebben genoten,