Familie Willemsen op reis

Zondag 21 juli: New York

Het is zondag en we doen het lekker rustig aan. Pas om 8 uur gaan we ontbijten en we nemen de bus om 10 uur. In New York pakken we de hop-on-hop-off bus naar het American Museum of Natural History.

20130722-075237.jpg

Gelijk herkennen we scènes uit Night at a museum, dat hier is opgenomen. Het lijkt wel een dierentuin met opgezette dieren. Bij navraag blijkt inderdaad dat behalve de zeedieren zijn alle dieren die we zien (olifanten, leeuwen, nijlpaard, enz) inderdaad opgezet zijn. Heel gaaf om te zien.

20130722-095635.jpg

We pakken de bus weer verder. In de bus is er elke keer een gids die van alles vertelt. De dame die we nu hebben is echt heel leuk. Ze vertelt veel over films en tvseries die in NY zijn opgenomen. En zingt vaak liedjes uit films of van bepaalde jazz/blueszangers als mensen de betreffende persoon niet meteen herkennen aan de naam. We komen te weten waar John Lennon is vermoord en waar Paris Hilton en Lady Gaga op de meisjesschool hebben gezeten. Heel grappig!

We stappen uit bij het Guggenheim museum. Even de schilderijen van Kandinsky, Van Gogh en Picasso bewonderen. Het licht in de eerste ontvangsthal verandert elke paar seconden van kleur. Heel mooi.

20130722-095737.jpg

Weer de bus in, nu stappen we vlakbij Central Park uit. Bij een supermark doen we boodschappen, we huren de fietsen en fietsen door Central Park. Het is hier erg groot. We zien onderweg tennisbanen, een zwembad, vijvers. Er wordt veel gesport, behalve de fietsers, hardlopers zien we honkbal en basketbal.

20130722-095842.jpg

We stoppen onderweg voor een picknick. Heerlijk zo midden in een park in New York. En lang geleden dat we met z’n vijven zijn wezen fietsen! Toch even een rondje van 10 kilometer gemaakt!

20130722-095851.jpg

We willen New York ook bij daglicht vanaf boven zien en besluiten naar Rockefeller te gaan. Tessa wordt onderweg naar Rockefeller erg onzeker. Al 2 dagen in New York/Amerika en nog geen winkel van binnen gezien! Gelukkig komen we een A & F tegen en we kijken even binnen.

20130722-100044.jpg

Bij Rockefeller gaan we met de lift naar boven. In 76 seconden naar de 80ste verdieping! Het plafond van de lift is van glas en als je naar boven kijkt zie je het plafond op je afkomen. Heel apart.

20130722-100220.jpg

20130722-100330.jpg

Hierna willen we nog de Rockefeller Center Tour doen, maar er zijn maar 2 kaartjes voor de laatste tour van de dag. De kids vinden dat ze genoeg aan cultuur hebben gedaan en gaan even chillen.

20130722-100417.jpg

De gids is heel enthousiast. We dachten dat Rockefeller 1 gebouw was, maar het zijn vele verschillende gebouwen allemaal ondergronds met elkaar verbonden.

Als we hier klaar zijn wandelen we richting Times Square, hier willen we nog een nighttour doen. Maar die duurt 2 uur en onderweg mag je niet uitstappen.

20130722-100536.jpg

Larissa’s energie is nog niet op en Ab wil wel met haar mee. De anderen pakken om 10 uur de bus naar huis. Larissa en Ab halen gelukkig de bus van 12 uur en zijn half 1 in het hotel. Dag 2 in New York zit erop!

De foto die we gisteren waren vergeten (op speciaal verzoek…):

20130722-100929.jpg