Familie Willemsen op reis

Maandag 22 juli: op weg naar San Francisco

Vanmorgen heerlijk rustig aan gedaan: uitslapen, ontbijten, zwemmen, internetten en uiteindelijk koffers pakken. Om 12 uur moeten we de kamer verlaten. We vliegen vandaag vanaf JFK Airport naar San Francisco.

Een taxi naar het vliegveld voor 5 personen kost 160 dollar! Dat moet goedkoper kunnen… We nemen de voor ons bekende bus naar het centrum, koffers kunnen mooi onderin, dan de metro naar Jamaica Station en daar de airtrain naar JFK. Twee uur later en maar 65 dollar armer zijn we er!

20130723-084700.jpg

We mogen onze koffers zelf inchecken, weer een ervaring erbij. Grote dure luchthaven. Onze vlucht blijkt 1 uur en 5 minuten vertraging te hebben. De vlucht duurt 6 uur. Helaas geen maaltijd aan boord, dus we hebben het nodige ingeslagen. Als we aan boord zijn, hebben we nog 2 uur extra vertraging. Er blijken boven New York enorme onweersbuien te zijn. De piloot vertelt dat hij zoiets nog nooit heeft meegemaakt.
Drie uur later dan gepland gaan we de lucht in. Wel spannend nu, maar behalve af en toe heftige turbulentie valt het allemaal wel mee. Omdat we pas laat online hadden ingecheckt, zitten we niet bij elkaar. Luka zit in het midden tussen twee mannen in. Ab meteen ervoor, Astrid erachter. Tessa 3 rijen voor Ab en Larissa als enige bij het raam. Luka doet het goed en probeert zelf een goed gesprek met de buurman te voeren!

In San Francisco kunnen we meteen onze bagage ophalen en we nemen een taxi naar ons appartement. Onderweg hebben we de eigenaresse al laten weten dat we ernstig vertraagd zijn. Om 1.15 uur ‘s nachts komen we bij het appartement aan. Onderweg van de taxichauffeur allemaal tips gekregen voor ons bezoek aan San Francisco.

Ons appartement hebben we geboekt via Airbnb. Het is een privé appartement en we zijn benieuwd of het eruit ziet zoals op de foto’s. We hebben hier 2 slaapkamers (de meiden claimen de kamer met inloopkast natuurlijk), mooie grote keuken, mooie badkamer en woonkamer met slaapbank.
De voorkant:

20130723-083953.jpg

Zelfs een tuin aan de achterkant:

20130723-084009.jpg

Onze reistijd deze dag was 15,5 uur… Het is hier weer drie uur vroeger dan in New York. Het is ook de koudste plaats van onze hele reis: 18-19 graden. Lange broeken dagen. Om 2 uur duiken we ons bed in!

De woonkamer:

20130723-084458.jpg