Familie Willemsen op reis

Dinsdag 23 juli: San Francisco

Vanmorgen eerst heerlijk ontbeten in ons appartement en
daarna gaan wandelen. San Francisco is op een heuvel gebouwd en dat
merk je meteen!

20130724-081701.jpg

We zijn naar Lombard Street gelopen. Dit is de meest bochtige straat ter wereld. In elke bocht staan bloembakken. De auto’s rijden heel langzaam naar beneden. Mooi gezicht.

20130724-081738.jpg

We lopen verder naar Fishermans Wharf. Het is hier een bonte verzameling van souvenirwinkeltjes en leuke restaurantjes. In de verte zien we
Alcatraz, de gevangenis op het eiland, liggen.

20130724-081825.jpg

Als lunch eten we Clam Chowder in bread bowl. Een vissoep in een broodje. Heel lekker en apart.

20130724-081912.jpg

We lopen richting Pier 39 waar we de zeehonden bewonderen. Ze liggen heerlijk te slapen.

20130724-082053.jpg

Larissa en Luka gaan in een 7D Experience. Een attractie waar ze voor punten op voorwerpen moeten schieten. Het leuke is dat het publiek buiten op tv-schermen kan meekijken.

20130724-083438.jpg

En de standen kunnen zien. Larissa is halverwege een keer 2e! Eindstand:
Luka wordt 3e, Larissa (balen…) 4e.

20130724-082604.jpg

Gingen we in New York gebouwen in voor de airco omdat het zo heet was, hier gaan we winkels in omdat die lekker warm zijn… Temperatuurverschil is groot, we hebben nu een trui en
lange broek aan en af en toe nog koud! In veel winkels zijn de Alcatrazsouvenirs te koop:

20130724-082457.jpg

We zien ook een trap als piano, als je op de treden loopt hoor je de pianomuziek. Dat moet natuurlijk uitgeprobeerd worden!

20130724-082752.jpg

We willen vandaag zelf koken in ons appartement en kopen de nodige boodschappen. We vinden de supermarkten die we tot nu toe gezien hebben maar apart. In een hele grote supermarkt konden we geen frisdranken vinden. Sausjes, behalve dressings, zijn ook niet te vinden. Boodschappen zijn ook erg prijzig. Je kunt er bijna vanuit eten gaan. We lopen terug naar ons appartement, wat
met die heuvels een hele klim is. We hebben vandaag zo’n 15 kilometer gelopen, heuvel op, heuvel af.

20130724-083229.jpg

In ons appartement eten we onze heerlijke zalmpasta, kijken tv en duiken allemaal om 10 uur ons bed in.