Familie Willemsen op reis

Woensdag 24 juli: San Francisco dag 2

Vandaag hebben we het openbaar vervoer in SF ontdekt: 1 buskaartje kost 2 dollar voor volwassenen en 0,75 dollar voor kids tot 18 jaar. Elk kaartje is 2 uur geldig. Wij gaan even niet meer lopen

;-)

We pakken na ons ontbijtje de bus naar Pier 33. Daar vertrekt om 11 uur onze boot naar Alcatraz.

20130725-122039.jpg

Na ongeveer 10 minuten varen is de boot er al. Ongeveer elk half uur gaat er een boot terug. Je mag zelf kiezen hoe laat je boot terug pakt.

20130725-122155.jpg

Eerst bekijken we een film over de geschiedenis van Alcatraz. Daarna gaan we de audiotour doen. Luka in het Nederlands, de rest Engels. Je krijgt dan een mp3 speler met koptelefoon op en je luistert naar de instructies.

20130725-122007.jpg

Alles wordt heel duidelijk verteld. Je loopt door het cellenblok, de recreatieplaats, bibliotheek, eetzaal, enz. Iedereen om je heen is stil omdat hij/zij naar de mp3 luistert. Een heel grappig gezicht.

Na afloop lopen we nog een beetje rond en nemen we de boot weer terug naar de stad.

20130725-122147.jpg

Als we van de boot af gaan worden we aangesproken door een Amerikaan. Hij heeft een tijdje in Nederland gewoond en vindt het geweldig als hij Nederlanders ziet. We hebben even gezellig met zijn vrouw en drie dochters gesproken. Als Tessa ooit de highschool gaat doen heeft ze alvast een gastgezin. De jongste 2 (12 en 18 jaar) zijn fan van Taylor Swift, de oudste 23 jaar) van Taylor Launter. Kon niet beter! Adressen zijn uitgewisseld, wie weet krijgt dit nog een vervolg…

We nemen een late lunch bij het Hard Rock Café. Dat kun je natuurlijk niet overslaan in SF.

20130725-123922.jpg

Onderweg komen we nog langs een een onderzeeër. Luka vindt dit geweldig.

20130725-122057.jpg

We duiken een paar winkels in en als de eerste 2 paar schoenen zijn gekocht nemen we de bus naar AT&T park. Hier spelen de SF Giants vanavond tegen de Cincinnati Reds.

Omdat het onze eerste keer in bij de Giants krijgen we bij Customer Service een echt diploma!

20130725-123507.jpg

20130725-122125.jpg

De wedstrijd duurt 3,5 uur. Het is een heel spektakel. Veel supporters komen meer voor hun vrienden en familie en maken er een gezellige avond met eten van. Ze blijven maar eten en bier halen tussen de innings door.

20130725-122203.jpg

Helaas verliezen de Giants het van de Reds 8-3. Terwijl de Giants vorig jaar nog kampioen waren. Maar dat kan de pret niet drukken! We hebben een geweldige avond gehad!

20130725-122136.jpg

We nemen de bus van half 12 naar ons appartement en duiken weer tevreden ons bed in!