Familie Willemsen op reis

Vrijdag 26 juli: Fresno

Vanmorgen onze spulletjes gepakt en afscheid genomen van ons appartement. Een paar heerlijke relaxte dagen hier gehad! Onze zeszitter is volgeladen; de vier koffers konden makkelijk achter in, Luka de achterste 2 banken en de meiden de middelste 2. Om half 10 gaan we rijden. Op naar Fresno.

20130727-071624.jpg

Het landschap verandert naar mate de temperatuur stijgt. Wat een contrast! We komen op een stuk snelweg waar de ene kant groen is en de andere kant net een woestijn.

20130727-071902.jpg

Na zo’n 325 kilometer rijden komen we bij ons hotel aan. Ziet er goed uit. Zwembad erbij, maar geen idee of we daar in kunnen duiken voordat we weer vertrekken. De temperatuur vraagt er wel om. Het is hier 40 graden…

20130727-072403.jpg

Op onze kamer eten we wat en stappen om 2 uur weer in de auto. 105 kilometer verder, vele vele slingerwegen komen we bij de ingang van Kings Canyon. Daar kopen we een jaarpas voor alle natuurparken in de USA. 1 parkbezoek kost 20 dollar. Jaarpas kost 80 dollar. Halen we er makkelijk uit. We rijden nog een stukje verder en parkeren de auto op de parkeer plaats van Lodgepole. We nemen daar de bus naar General Sherman Tree. Niet de langste boom (83,8 meter, de hoogste is meer dan 100 meter), niet de dikste boom (31,3 meter en de dikste is 49,4 meter) maar qua volume is dit wel de grootste boom ter wereld!

20130727-073518.jpg

Vanuit hier gaan we de Sherman Tree Trail lopen. Een tocht van ongeveer 6 kilometer. Wat je ziet is ongelooflijk. Alsof je in een film zit van Honey I shrunk the audience! Alles is heel groot en je voelt je heel klein.

20130727-073730.jpg

Zoals deze dennenappel en de rots waar Luka op staat.

20130727-074437.jpg

Ondanks de waarschuwingen komen we geen beren tegen. Wel herten, eekhoorns en andere dieren, waarvan we geen idee hebben hoe die heten…

20130727-074501.jpg

20130727-074655.jpg

We verbazen ons dat we op de hele Trail de enige zijn. Niemand voor ons, niemand achter ons. En dat in een park met 1 miljoen bezoekers per jaar! Maar dat mag de pret niet drukken!

20130727-075151.jpg

20130727-080033.jpg

Als we naar een paar uur (als larissa van elk blaadje en beestje foto’s neemt, dan ben je zo weer een uur verder!) lopen weer bij de auto zijn, vinden we dat we eerst een ijsje hebben verdient! 8 dollar voor 5 heerlijke grote ijsjes! Het hoeft dus niet altijd duur te zijn in Amerika! Op de terugweg rijden we door een omgevallen boom!

20130727-075134.jpg

We rijden weer naar ons hotel, maar via een andere route. Helaas nog meer slingerwegen en daar krijgt Luka het moeilijk mee… De route is wel heel mooi en we zien nog vele Sequoiadendrons. Na 170 kilometer zijn we weer vlak bij ons hotel. Het is ondertussen al 22.00 uur, dus we duiken bij de buurman het restaurant in. Hier kan een dubbele hamburger er wel in!

20130727-075857.jpg

Daarna duiken we vermoeid, maar zeer tevreden ons bed in!