Familie Willemsen op reis

Zondag 4 augustus: op weg naar Barstow

Vandaag ons hotel bij Grand Canyon verlaten zonder dat de tv hier is aan geweest! Een unicum! Dat Luka veel achter tv en computer zit bleek vanmorgen toen hij onder de douche stond en wij zeiden dat hij op moest schieten: ik zit er nog niet zo langachter!

;-)

Op weg naar Los Angeles, met een overnachting in Barstow. Veel rijden dus. Wat ook deze keer weer opvalt is dat er veel campers rondrijden met een auto erachter aan vast gehaakt. Wel grappig.

Ook dat veel motorrijders zonder helm rijden, ditis dus waarschijnlijk niet verplicht, erg apart voor een land alsAmerika. Als we halverwege de route zijn, gaan we van de snelweg
af, we volgen de historisch route 66!

Ook grappig zijn de brievenbussen aan de weg.

En komen onderweg zomaar een ezel tegen, midden opde weg.

En een auto, die vergat een bocht te maken…

We stoppen bij het dorpje Oatman. Een typischcowboydorpje ontstaan door de goudkoorts. Sinds 3 jaar zijn ze hieropnieuw weer gaan zoeken naar goud, ivm de hoogte van de goudprijs.

Larissa heeft hier twee nieuwe vrienden gemaakt. Enze heeft ze zelfs op Facebook!

Nog meer nieuwe vrienden…

Een ezel onderweg was dus helemaal niet zobijzonder. Er blijken hier in de bergen meer dan 3000 ezels tezijn! In het verleden is dit 2x een spookdorp geweest waar niemand
meer woonde. Het is heel grappig om hier door heen te lopen.

Dan rijden we weer verder. We volgen Route 66, totaan de snelweg.

De temperatuur loopt op tot 45,5 graden.

Twee lampjes moet je dan in de gaten houden:
temperatuur (zelfs airco uitzetten als je ook teveel gaat klimmenen de temperatuur stijgt) en benzine. Beide gaan goed. Het is nogsteeds 38 graden als we in Barstow bij ons hotel aankomen. Een mooihotel, maar balen dat max 3 personen tegelijk op wifi kunnen en het
zwembad was in eerste instantie gesloten, omdat er zand op de bodemlag, maar na klachten vanaf diverse kanten ging deze toch open. Aben Luka hebben nog een duik genomen in het ijskoude water. Bij onshotel zit een goed Mexicaans restaurant. Daar hebben we ons etengehaald en in de kamer (samen met een milkshake die we bij de burenhebben gehaald) opgegeten terwijl we keken naar de JustinBieberfilm. Ach, elke vakantie heeft z’n ups and downs…

;-)