Familie Willemsen op reis

Maandag 5 augustus: op weg naar Los Angeles

Vanmorgen ontbijten we in ons hotel. Deze keer geen buffet, maar je kunt kiezen uit een menu. De kids mogen kiezen uit het kidsmenu. Na hierover geklaagd te hebben bij de receptie (en over wifi voor 3 personen, het zwembad dat eigenlijk gesloten was en de
dreiging om dit op Tripadvisor te zetten) mochten we allemaal uit het gewone menu kiezen. Een Heerlijk gebakken eitje met toast gehad

;-)

Daarna eerst van Ghost Town Calico. Ook een cowboydorpje. Erg dicht bij Barstow. Je moet hier wel eerst entree betalen wil je het dorp binnen komen!
Larissa kan weer volop foto’s maken.

20130807-080304.jpg

20130807-080315.jpg

20130807-080343.jpg

20130807-080352.jpg

20130807-080405.jpg

Bij een fotostudio verkleden we ons en maken we een foto uit de goeie oude tijd. Erg grappig.

20130807-080413.jpg

20130807-080435.jpg

20130807-080443.jpg

In de plaatselijke saloon gaan we nog wat drinken. Eerst even het lokale drankje proeven.

20130807-080514.jpg

Het is erg lekker (blijkt uiteindelijk gewoon citroenaanmaaklimonade te zijn) dus we bestellen nog wat bij. Je mag hier ook pinda’s pellen en op de grond gooien. Waar hebben we dat eerder gedaan??

20130807-080335.jpg

20130807-080455.jpg

20130807-080508.jpg

We rijden door naar Los Angeles. Op de iPhone kunnen we precies de route naar ons appartement volgen. Het is erg druk op de weg en altijd 4 à 5 banen breed. Opletten dus. Ons appartement ligt in een besloten park. Je moet eerst een poort door. Dit geeft een erg veilig gevoel.
De sleutel ligt op de afgesloten plek: onder de deurmat! En dat in de stad die je in zoveel crimiboeken tegenkomt!

Het is pas half 5 en we gaan nog even naar Downtown. Onderweg raakt de buschauffeur een spiegel van een andere auto. Een hoop trammelant en we moeten overstappen op een andere bus.
Na een uur zijn we eindelijk Downtown. Helaas net te laat. Er blijkt een heuse filmpremière aan de gang te zijn, met rode loper en alles. Maar de meeste zijn al binnen. Het is de première van de film Plane.

20130807-080521.jpg

We lopen over de Walk of Fame en boeken onze tour voor morgen.
Weer bij de bushalte moeten we, in verband met de première, lang wachten op de bus. We raken gezellig aan de praat met een meisje uit Liverpool die alleen aan het backpacken is in de US en een man die zo met het programma Obese mee kan doen, maar superaardig is.

Als we eenmaal zijn uitgestapt doen we onze boodschappen en koken we in het appartement. Ondertussen is het al half 10, dus we lusten wel wat. Daarna kijken we nog even tv voordat we ons nestje induiken.