Familie Willemsen op reis

Fort Worth

Dinsdag 9 juni.

Ontbijt gingen we halen bij zo'n donutwinkel. Keus genoeg. Ik krijg steeds meer respect voor Tessa dat ze niet heel veel kilo’s is aangekomen.

Op naar Fort Worth. Fort Worth is een typisch Texaans cowboydorp. Veel cowboywinkels met hoeden en alles voor de paarden. Om half 12 werden de Texaanse Longhorns naar de weide gebracht door cowboys.

Daarna winkels bezocht en daar heb ik natuurlijk een cowboyhoed gekocht. Tja, als je toch in Texas bent… Het cowboymuseum hebben we bezocht en geluncht in een Texaans restaurant.

Daarna reden we naar het bureau of Engraving and Printing. In de Verenigde Staten worden op 2 plekken de dollars gemaakt: Washington en Fort Worth. Via een heel beveiligingssysteem en bus mochten we (gratis) naar binnen. Door middel van een audiotour krijg je alles over het maken van de dollars te horen. Per uur wordt er voor 1 miljoen dollar geprint… Grappig is te weten dat er op alle dollarbiljetten een FW staat als ze in Fort Worth worden geprint. Daarna worden ze naar 12 Federal Reserve Banks gebracht en ook de code van de desbetreffende bank wordt erop geprint: voor Dallas is dat bv K11. In de shop kon je ook ongesneden dollarvellen kopen, maar erg prijzig. Wel grappig. Helaas mochten hier geen foto's gemaakt worden. Een leerzaam dagje.

Elke dinsdagavond wordt er door The Stovalls bij Chick-Fil-A gegeten, samen met vele andere mensen van de kerk. Chick-Fil-A is gewoon een fastfoodrestaurant, maar de eigenaar is ook iemand van de kerk, vandaar. Was wel heel gezellig. Daarna even bij de Walmart binnen gekeken.

’s Avonds thuis heerlijk spelletjes gespeeld. En daarna met Lura de hottub in geweest. Ik hou het hier nog wel een tijdje vol…