Familie Willemsen op reis

Dallas

Donderdag 11 juni

Op tijd opstaan en vertrekken naar Dallas! Op naar Southfork Ranch, bij oudere jongeren beter bekend als de Ranch van de familie Ewing!

Even heerlijk jeugdsentiment. Bobby (mijn favoriet), Miss Ellie, JR en de rest. In het huis (waar eigenlijk niet gefilmd werd: de binnen scenes werden allemaal in de studio’s opgenomen) mocht je rondkijken en op de hele ranch. Helaas lieten ze geen oude opnames van de serie zien, alleen gesprekken met de acteurs.

Daarna naar Dallas Downtown gereden, waar we een lunchafspraak hadden met Marc en een vriend van hem. Marc Mayland was de hostbroer van Ab’s highschooljaar van 1981-1982 en die we vorig jaar hebben leren kennen toen hij even in Nederland was.

Na de lunch, bij een Chinees-Latijns restaurant, gingen Lura en Rodney naar een artmuseum en Marc, Justin, Tess en ik naar het JF Kennedy memorial museum. Hier hadden we een audiotour op de 6e verdieping waarvandaan Lee Harvey Oswald John F. Kennedy doodschoot. Ook zagen we buiten het kruis op de weg, precies op de plek waar Kennedy werd doodgeschoten en het gerechtsgebouw waar Oswald is doodgeschoten. Heel indrukwekkend allemaal.

Onderweg waren we nog bij een chocolaterie, waarvoor je voor elk chocolaatje € 2,50 moest betalen…

In het begin van de avond reden we weer terug naar The Colony, waar het weer tijd was voor spelletjes.

gisela

Indrukwekkend allemaal,